زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت

چگونه با تنبلی مبارزه کنیم

منتظرِ کسی نباشیم

خیلی از افراد رو می بینم که همیشه منتظر کسی هستند که بیاد بهشون یک پیشنهاد یا یک خبری بده که زندگیشو از این رو به اون رو کنه.

اما متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که همچین کسی وجود نداره. اگر هم باشه احتمالِ اینکه به سراغ ما بیاد خیلی کمه.

توماس جفرسون می گه:

 

به نظرم می رسد هر چقدر سخت تر تلاش می کنم، شانس بیشتری هم به سراغم می آید

انتظار، برای اینکه بخواهیم کاری رو شروع کنیم کاری واقعاً بیهوده و اشتباهی است.

خودم وقتی کم سن و سال تر بودم، همیشه منتظر بودم که فلان تاریخ برسه تا من اون کاری که در ذهنم هست رو شروع کنم، یا منتظر می موندم که فلان اتفاق بیافته تا من فلان کار رو انجام بدم.

جالب اینجا بود، وقتی به سرِ اون تاریخِ خاص می رسیدم یا فلان اتفاق رخ می داد هم باز هیچ اتفاقی نمی افتاد.

۲۴
ارديبهشت

چگونه با تنبلی مبارزه کنیم

خیلی وقت ها پیش میآد که تنبلی و بی حوصله بودن باعث می شه که ما نتونیم به نتیجه دلخواهی که از خودمون انتظار داریم برسیم و زمانی که تعداد این قبیل کارها افزایش پیدا می کنند ما هم آهسته آهسته دچار افسردگی و یا عدم اعتماد به نفس می شیم و کم کم در پاتلاقی به  نام تنبلی و بی حوصلگی فرو میریم، بدون اینکه خودمون متوجه بشیم.

برای اینکه بتونیم با تنبلی مبارزه کنیم اصلا نیاز به سلاح های فضایی یا فوقِ مدرن نیست، ما می تونیم با تکنیک های خیلی ساده با تنبلی مبارزه کنیم و پیروزِ میدان شویم.

۱۷
ارديبهشت

درمان گرفتگی صدا

صدای ما یکی از قدرتمندترین و پر استفاده ترین ابزارها برای ارتباط گرفتن با دیگران هست و مشخص است که اگر به خاطر مسائلی ما دچارِ گرفتگی صدا بشیم، به احتمالِ زیاد مشکلات زیادی برای ما به وجود میآد.

گرفتگی صدا می تونه عوامل زیادی داشته باشه که باهم مهمترین آنها رو بررسی می کنیم:

  • سرما خوردگی
  • فشار آوردنِ بیش از حد به تارهای صوتی
  • سرفه کردن های شدید

  • رفلاکس اسید معده (برگشت اسید معده)
  • عفونت گلو و سینوزیت
  • کشیدن سیگار و قلیان
  • حساسیت به فصل، برخی مواد غذایی یا دارویی
  • استرس و اضطراب
۱۰
ارديبهشت

نحوه برخورد با افراد مسخره کننده

خیلی وقت ها نحوه برخورد با افراد مسخره کننده می تونه باعث خار و کوچیک شدنِ ما بشه. معمولا افرادی که مسخره می کنند چشم دیدن موفقیت دیگران رو ندارند و قصدشون از  مسخره کردن دیگران اینه که،، اونها رو هم سطح خودشون کنند و پایین بکشند.

بیشتر مواقع مورد تمسخر واقع شدن بسیار دردناک و زجر آوره، خیلی از ما در زمان بچگی این تجربه رو داشتیم که از طرف گروهی از بچه ها مورد تمسخر قرار گرفتیم و از همون بچگی طعم تلخ مورد تمسخر قرار گرفتن رو چشیدیم.

۰۳
ارديبهشت

چگونه سخنرانی را به پایان برسانیم

پایانِ سخنرانی یکی از اصلی ترین قسمت های هر سخنرانی است.

این پایان سخنرانیِ ما هست که صحبت های ما رو تکمیل میکنه، و مخاطب بیشترین جزییاتی که در یک سخنرانی به یاد میاره همین پایانِ  سخنرانی هست. پایانِ سخنرانی هم به اندازه شروع یک سخنرانی اهمیت داره.

زمانیکه داریم سخنرانی خودمون رو انجام میدیم باید حواسمون به پایانِ سخنرانی باشه که وقت کم نیاریم، حتماً فیلم هایی رو دیدید که وقتی تموم شدند اصلاً متوجه نشدیم که آخرِ فیلم چی شد و میگیم که عجب فیلمِ بی سَروتهی. سخنرانی هم به همین شکله، مخاطب نباید یک همچین حسی براش پیش بیاد و بگه که خُب آخرش چی شد.