زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

چگونه با تنبلی مبارزه کنیم 2

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۵۶ ق.ظ

چگونه با تنبلی مبارزه کنیم

منتظرِ کسی نباشیم

خیلی از افراد رو می بینم که همیشه منتظر کسی هستند که بیاد بهشون یک پیشنهاد یا یک خبری بده که زندگیشو از این رو به اون رو کنه.

اما متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که همچین کسی وجود نداره. اگر هم باشه احتمالِ اینکه به سراغ ما بیاد خیلی کمه.

توماس جفرسون می گه:

 

به نظرم می رسد هر چقدر سخت تر تلاش می کنم، شانس بیشتری هم به سراغم می آید

انتظار، برای اینکه بخواهیم کاری رو شروع کنیم کاری واقعاً بیهوده و اشتباهی است.

خودم وقتی کم سن و سال تر بودم، همیشه منتظر بودم که فلان تاریخ برسه تا من اون کاری که در ذهنم هست رو شروع کنم، یا منتظر می موندم که فلان اتفاق بیافته تا من فلان کار رو انجام بدم.

جالب اینجا بود، وقتی به سرِ اون تاریخِ خاص می رسیدم یا فلان اتفاق رخ می داد هم باز هیچ اتفاقی نمی افتاد.

چگونه با تنبلی مبارزه کنیم 2

تعیین کردن جایزه برای خودمون جهت مبارزه با تنبلی

و یک تکینک و کارِ فوق العاده ای که من عاشقش هستم اینه که، وقتی کاری رو که برای خودم مشخص کردم انجام میدم، به خودم یک جایزه میدم.

جایزه هایی که به خودم میدم بر اساس بزرگی و سختیه کاری هست که انجامشون میدم. هر چقدر کار بزرگتر و سخت تر، جایزه هم بزرگتر.

جایزه ای که به خودمون میدیم می تونه چیزهایی باشه که ما خیلی دوستشون داریم، مثلا:

بستنی –  چیپس – پفک – رفتن به رستوران همراه با خانواده – رفتن به یک سفر تفریحی و هر چیزه دیگه ای که ما رو خوشحال کنه می تونه جایزه ی ما باشه.

به عشقه اون جایزه هم که شده کار رو با بالاترین کیفیت و کم ترین زمان انجامش میدم تا به اون جایزه برسم.

شما هم این تکنیک رو امتحان کنید، لازم نیست کارهای خیلی بزرگی انجام بدید تا جایزه های خیلی بزرگی هم به خودتون بدید.

برای ابتدا از کارها و جایزه های کوچیک شروع کنید تا لذتِ دریافتِ جایزه بره زیرِ زبونتون، به موقع کارهای بزرگ هم انجام میدید و جایزه های بزرگ هم میگیرید.

منبع: سایت آموزش سخنرانی ، آموزش فن بیان و ارتباط موثر

برگرفته از نوشته: چگونه با تنبلی مبارزه کنیم

  • vip live

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی