زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰
شهریور

چگونه از دیگران تعریف کنیم؟

چگونه از دیگران تعریف کنیم تا حس خوبی رو به اونها بدیم، و مرز بین چاپلوسی کردن و تعریف کردن رو رد نکنیم.

واقعاً باید چگونه از دیگران تعریف کنیم تا بتونیم این حس رو در در طرفِ مقابل ایجاد کنیم ، در ادامه به این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

تعریف کردن یا چاپلوسی کردن

تعریف کردن یا حُسن جویی، یعنی دیدن و پیدا کردن نکات مثبتِ دیگران و بیانِ آن که مرز خیلی باریکی با چاپلوسی کردن دارد.

اگر زیاد از حد این کار را انجام دهیم چاپلوس خواهیم بود و اگر کم این کار را انجام دهیم آدم قدرنشناسی شناخته می شویم.

چگونه از دیگران تعریف کنیم

اما نمیدونم چرا خیلی از ماها فکر میکنیم اگر از کسی تعریف کنیم، ازمون چیزی کم میشه، بعضی از ماها واقعاً توی این کار خیلی خساست به خرج میدیم انگار که از جیبمون داریم پول خرج میکنیم.

۲۸
شهریور

چگونه نه بگوییم ؟

تا حالا به این فکر کردید که چگونه نه بگوییم ؟  فن بیان چگونه در نه گفتن ما میتونه تأثیر داشته باشه؟ حتماً خیلی مواقع براتون پیش اومده که دوستتون یا یکی از نزدیکانتون درخواستی رو از شما داشتن و شما تمایلی به انجام اون کار نداشتید یا سرتون شلوغ بوده یا به هر علت دیگه نمیتونید درخواستی رو که از شما شده رو انجام بدید و علی رغم میل باطنی و یا رودروایسی که با طرف مقابل داشتید قبول کردید که اون کار رو براش انجام بدید.

معمولاً وقتی کاری رو با این شرایط قبول میکنیم بعدش به خودمون غُر میزنیم که چرا این کار رو کردم، کاش همون اول یک “نه” میگفتم و از شر این کار خلاص میشدم، آخه چرا نمیتونم نه بگم؟

۲۷
شهریور

بررسی انواع مدل های بیانی : چگونه خوب صحبت کنیم و فن بیان قوی داشته باشیم

به بررسی چهار مدل برای بیانِ این مورد بپردازیم تا ببینیم چگونه خوب صحبت کنیم و فن بیان قوی داشته باشیم تا بتونیم درخواست خودمون رو مطرح کینم:

  • مدل خشونت آمیز: ببین امیر، من الان تو ی مخمصه گیر افتادم. تو باید به من کمک کنی تا سریع این کار رو تموم کنم. به من نگو که الان گرفتار انجام کار دیگه‌ای هستی، این بهانه واقعاً برام قابل قبول نیست. پس بشین اینجا تا برات کاری رو که باید انجامش بدی رو بگم.

۲۶
شهریور

چگونه خوب صحبت کنیم

تا حالا به این فکر کردیم که چگونه خوب صحبت کنیم تا موفقیتهای بیشتری کسب کنیم. چگونه خوب صحبت کنیم تا بتونیم از موقعیتهای خودمون به نحو احسنت استفاده کنیم. چگونه خوب صحبت کنیم تا … .

چه کسی وجود داره که بگه خوب صحبت کردن و برقراری ارتباط موثر برای من چیز مهمی نیست و من اصلاً بهش هیچ احتیاجی ندارم. یک مدیر، دانش آموز، خانم خانه دار، آبدارچی، مسئول دفتر، …

از اونجا که بیشتر ارتباطات ما با افراد دیگه بصورت کلامی‌ست، خوب صحبت کردن و برقراری ارتباط موثر یکی از ضروری‌ترین مهارت‌هایی هست که ما بهتره یاد بگیریم تا در زندگی روزمره خودمون ازش استفاده کنیم

۲۴
شهریور

برخورد با مشکلات در محل کار

برخورد با مشکلات در محل کار چگونه می‌تواند باشد؟

همیشه مسائل و مشکلات جزء جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند و خواهند بود و برخورد با مشکلات یکی از دغده‌های ذهنی ما خواهد بود. اکثر ما آدم‌ها بیشتر وقتمون رو در محل کار سپری میکنیم، و بخشی عمده‌ای از مسائل و کشمکش‌هایی که داریم در محل کار بوجود میآد. اما خُب نمی‌شه همیشه گفت مسائلی که برای ما پیش میاد عمدتاً منفی هستند. این زاویه دید ما نسبت به اون موقعیت و اون مورد هست که منفی یا مثبت بودنش رو مشخص می‌کنه.

۲۰
شهریور

چگونه درخواست افزایش حقوق دهیم ؟ 

فن بیان من در هنگام درخواست افزایش حقوق باید چگونه باشه؟ افزایش حقوق چه دردسرهایی داره؟ من باید چه ویژگی هایی داشته باشم تا بتونم به رییس یا مدیرم درخواست افزایش حقوق بدهم؟ و سوال ها و مواردی از قبیل که ذهن هر کسی رو موقع درخواست افزایش حقوق به خودش درگیر می کنه.

الان تقریبا ً اواخر سال هست و کسانیکه کارمند و یا کارگر هستند دغدغه بستن قرارداد رو برای سال جدید دارن. دغدغه این رو دارن که آیا اصلاً قراردادشون برای سال آینده تمدید میشه یا نه، یا اینکه چطور برای سال جدید درخواست اضافه حقوق کنن.

تا چند وقت پیش این موضوع هم برای من یک مسئله بسیار بزرگ و حل نشدنی بود. اینکه بخام درخواست اضافه حقوق کنم خیلی سخت بود، اما از طرفی هم برام قابل قبول نبود که قرارداد رو با همون مبلغ قبلی تمدید کنم و مجبور باشم با حقوقی که اصلاً راضی نبودم و شرایطی که کارفرما برام مشخص کرده بود یک سال دیگه کار کنم.

آیا مدیرم قبول میکنه مبلغی رو که مد نظرم هست به حقوق سال آینده ام اضافه کنه یا نه!

۱۴
شهریور

نه شنیدن
نه شنیدن خوب است یا بد؟ بعد از نه شنیدن چه رفتاری باید داشته باشیم؟

خیلی از ما آدم‌ها فکر می‌کنیم برای متمایز بودن با دیگران که دچار روزمرگی و عادی بودن شده‌اند باید یک مشخصه خاص، یک وسیله یا شیء خاصی رو داشته باشیم و یا شخص معرفی باشیم، اما در حقیقت ما با خصیصه‌ها و رفتارهای بسیار کوچک در ارتباطاتمان با دیگران متونیم جزو افراد خاص بشیم و وجه تمایز بسیاری رو از دیگر آدم‌هایی که درگیر روزمرگی هستند کسب کنیم.

یکی از این رفتارهای کوچک که نتیجه فوق‌العاده‌ای به همراه داره اینه که بعد از نه شنیدن ، از طرف مقابل تشکر و قدردانی کنیم.