زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

نحوه احوالپرسی با دیگران

جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷ ق.ظ

نحوه احوالپرسی با دیگران

نحوه احوالپرسی با دیگران یکی از موارد مهم برای شروع یک ارتباط است. در نظر اول هر شخصی که بتونه خیلی خوب احوالپرسی کنه، انسان با اعتماد به نفسی به نظر میآد.

متاسفانه این روزها احوالپرسی ها همه خیلی تکراری شدند و افراد پشت سر هم و رگباری شروع به احوالپرسی می کنند و مثل یک دستگاه پخش صوتی دکمه پخش رو میزنند و از هم دیگه احوالپرسی می کنند.

و باز هم متاسفانه در هنگام احوالپرسی اصلا به صحبت های طرف مقابل گوش نمی دهند که چی میگه! همینطور پشت سر هم و بدون وقفه حال و احوال می کنند.

نحوه احوالپرسی با دیگران

چطور با اعتماد به نفس احوالپرسی کنیم

همونطور که خدمتتون عرض کردم، افرادی که در شروع صحبت و مخصوصا در هنگام احوالپرسی خیلی گرم، محکم و جذاب احوالپرسی می کنند در نگاه اول افرادی هستند که اعتماد به نفس بالایی دارند و افراد دیگه هم وقتی با این رو به رو می شند، انرژی می گیرند.

 

پیشنهاد می کنم به این رادیو بیان گوش دهید: چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

ما برای اینکه احوالپرسی با اعتماد به نفسی داشته باشیم باید به چند تا نکته دقت کنیم:

  • خیلی واضح احوالپرسی کنیم

 

پیشنهاد می کنم نگاه به این مقاله بیاندازید: چگونه خوب و واضح صحبت کنیم
  •  با صدایی رسا احوالپرسی کنیم

 

پیشنهاد می کنم به این مقاله نگاهی بیندازید: چگونه صدای قدرتمندی داشته باشیم
  •  زبان بدن قابل اعتمادی داشته باشیم (این مورد رو در رادیو بیان ۱۴ توضیح دادم)

 

 پیشنهاد می کنم به این رادیو بیان گوش دهید: چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم
  •  لبخند بزنیم و ارتباط چشمی خوبی با دیگران برقرار کنیم

 

 پیشنهاد می کنم نگاهی به این مقاله بیاندازید: ارتباط چشمی موثر
  •  موقع دست دادن خیلی شُل و بی حس و حال دست ندیم

در زمان احوالپرسی از جملات مثبت استفاده کنیم

احتمالا شما هم دوستانی دارید که بعد از مدت ها با شما تماس می گیرند و یا اینکه اتفاقی آنها را می بینید و از همون ابتدا شروع می کنند به غُر زدن.

  • میگند که، ی وقت حالی از ما نپرسیا.
  • تا من زنگ نزنم ی وقت زنگ نزنیا.
  • دیگه کلا ما رو فراموش کردیا.

یا اینکه وقتی باهاشون حال و احوال می کنی همش از دردها و ناراحتی هاشون میگند، جالب اینجاست که اگرم خیلی حالشون خوب باشه بازم ناله می کنند، مثلا ما میپرسیم “چه خبر؟ ” میگند:

  • ای بابا، همش بدبختی و بیچارگی
  • خدایی دیگه خسته شدم
  • امتحان و دانشگاه هم دهن ما رو آسفالت کرده
  • بابا صبح تا شب سرکاریم از هیچ جا خبر نداریم که، آخه اینم شد کار

یعنی هر چی موارد منفی هست همچین تو اون لحظه اول و احوالپرسی میگند که حالِ آدمو بگیرن.

جالب اینجاست، خیلی از افراد هم انگار موقع احوالپرسی مسابقه بدبختی میزارن و تا ثابت نکنن که از هم دیگه بدبخت ترند دست بردار نیستند.

مثلا یکی میگه، من دیشب کلا دو ساعت خوابیدم

اون یکی دیگه هم میگه: حالا خوبه تو دو ساعت خوابیدی، من اون دو ساعتم نخوابیدم 

از این مثال های اینجوری زیاد هست و به احتمال زیاد خودتون هم در روز از این شکل مثال ها زیاد می شنوید.

پس بهتره که در زمان احوالپرسی از جملات مثبت استفاده کنیم و تا اونجا که میشه جملات منفی و حال گیرانه رو به کار نبریم.

جملات مثبتی که می تونم برای احوالپرسی مثال بزنم این ها هستند: (مثلا در جواب حالت خوبه؟)

  • من عالی ام
  • حالم توپه توپه
  • خیلی خوبم، سپاسگزارم
  • ممنونم از شما، حالم عالیه
  • بله همه چی خوبه خوبه

منبع: سایت آموزش سخنرانی و فن بیان

برگرفته از نوشته: نحوه احوالپرسی با دیگران

  • vip live

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی