زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۱
مهر

چگونه جذاب صحبت کنیم

چگونه جذاب صحبت کنیم تا دیگران از صحبت کردنِ ما لذت ببرند، یا چگونه جذاب صحبت کنیم تا مخاطبانی که روی صندلی نشسته اند از صحبت کردنِ ما میخ کوب بشند. قبل از اینکه هر کار دیگه ای برای جذاب شدن صحبت هامون انجام بدیم باید بدونیم که این موضوع نیاز به تمرین داره و یک شبه به وجود نمیاد و برای اینکه بتونیم خوب صحبت کنیم و فن بیان قوی داشته باشیم باید تمرین کنیم، بدون تمرین کردن نباید انتظار معجزه ای رو داشته باشیم. البته برای بعضی از افراد فقط دونستن یکسری نکات خوبه که خودشون رو ارتقاء بدند و برای بعضی از افراد هم باید هفته ها یا ماه ها تمرین کنند تا به اون چیزی که دوست دارند دست پیدا کنند.

۰۷
مهر

چطور عذرخواهی کنیم ؟

چطور عذرخواهی کنیم تا به جای اینکه کوچیک و ضعیف بشیم، فرد بزرگ و با عزت نفسی بشیم. چطور عذرخواهی کنیم تا طرفِ مقابلمون سَرِش گیج نره یا اصلاً چطور عذرخواهی کنیم تا غرورمون شکسته نشه و فن بیان ما در زمانِ عذرخواهی کردن باید به چه صورت باشد؟

کسی رو فرض کنید که وقتی اشتباه می کنه و به اشتباهش هم پی میبره، اونقدر جرأت نداره یا اونقدر مغرورِ که نمیخاد برای اشتباهی که انجام داده معذرت خواهی کنه.

و همینطور کسی رو فرض کنید که وقتی متوجه می‌شه اشتباهی کرده خیلی راحت میاد و معذرت خواهی می‌کنه و برای جبران اون اشتباه هم دست به عمل میزنه.

چطور عذرخواهی کنیم

خب، از نظر شما کدوم یکی از این افراد میتونن دوست داشتنی تر و حرفه‌ای تر باشند؟

هیچ انسانی کامل نیست و به قولی انسان جایزالخطاست، زمانیکه کسی برای کارهای اشتباهش عذرخواهی می کنه یا سوء تفاهمی پیش اومده باشه، وقتی اون شخص بگه: “به نظرِ من، من اینجا اشتباهی انجام ندادم، به احتمال خیلی زیاد افرادی که به اون شخص سوء‌ظن داشتند خیلی راحتر می تونند بپذیرند که این شخص اشتباهی نکرده، چون این شخص انقدر حرفه‌ای هست که هر وقت اشتباهی انجام بده خیلی راحت معذرت خواهی می کنه.

بنابراین کسی که به روش صحیح و حرفه‌ای عذرخواهی می کنه در بین مردم فردی با عزت نفس و اعتماد به نفسبالاست و همینطور اعتبار حرف اون شخص در بین مردم به شدت بالا میره و اگر دفعات بعد واقعاً اشتباهی نکرده باشه خیلی راحت‌تر حرفش پذیرفته میشه.

۰۴
مهر

چگونه انتقاد کنیم تا انتقادِ ما انتقادی سازنده باشه؟

چگونه انتقاد کنیم تا انتقادِ ما به دور از قضاوت و پرخاشگری باشه؟

چگونه انتقاد کنیم تا آدمِ غُرغُرویی به حساب نیاییم؟

انتقاد و انتقاد کردن یکی از موضوعاتی هست که وجودش در دنیای امروز ما ضروریه. البته انتقاد کردن هم مثل خیلی از موضوعات دیگه باید در حد اعتدال انجام بشه.

تصور کنید هیچ انتقادی وجود نداشت، چی میشد؟ یا انتقادها خیلی بیش از حد میشد.

اگر انتقاد وجود نداشته باشه هیچ پیشرفتی در هیچ حوزه ای انجام نمیشه.

و از طرفی هم اگر انتقاد زیادی وجود داشته باشه ممکنه باعث پس رفت اون کار بشه.

و اگر هم انتقاد و نحوه انتقاد کردن ما صحیح نباشه باز هم ممکنه به اون کار یا طرفِ مقابلِ ما لطمه بزنه.

چگونه انتقاد کنیم

یک موردِ جالب که فکر میکنم بیشتر ماها به اون برخوردیم این هست که: