زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

چگونه صدای بم و کلفت داشته باشیم و از بین بردن صدای نازک زنانه آقایان

سال ها پیش در یک کنفرانس بین المللی به عنوان سخنران دعوت شده بودم، همینطور که در حال صحبت بودم آقایی دستش را بالا برد که یک سوال بپرسد، وقتی ایشان از روی صندلی بلند شدند قد و قامت بسیار درشتی داشتند، هیکلشون چیزی شبیه به هالک (Hulk) شخصیت سینمای هالیودی بود، من و افرادی که ایشان را دیدیم واقعا از هیبت هیکل ایشون حیرت کرده بودیم، اما تا اولین جمله رو گفتند همه زدند زیر خنده و به این آقا خندیدند.

این صحنه اصلا برای اون شخص جالب نبود، چرا که مورد تمسخر واقع شدن واقعا خیلی سخته.

چون ایشان علی رغم هیکل مردانه ای که داشتند، صداشون فوق العاده نازک و زنانه بود و از ایشون توقع می رفت که صدای خیلی مردانه وبم داشته باشند.

چگونه صدای بم و کلفت داشته باشیم و از بین بردن صدای نازک زنانه آقایان

 

بد نیست مسائلی که برای مردانی که صدای نازک ، زیر و زنانه دارند رو با هم بررسی کنیم:

مورد تمسخر واقع شدن:

همونطور که در خاطره ای که براتون تعریف کردم، داشتن صدای زنانه برای یک مرد باعث می شه که یکسری از افراد مورد تمسخر قرارشون بدند، درسته که تمسخر کردن افراد اصلا خوب نیست، اما به هر حال باید این رو قبول کنیم که متاسفانه افرادی هستند که به راحتی هر شخصی رو مورد تمسخر قرار می دهند.


جدی گرفته نشدن:

به احتمال خیلی زیاد در جمع های غریبه افرادی که صدای زیر و زنانه دارند جدی گرفته نخواهند شد و همین موضوع باعث می شه که این افراد از حضور در اجتماع خودداری کنند و افرادی منظوی و یا خجالتی بشوند.

 


صبحت با تلفن:

مردانی که صدای نازک و زنانه دارند، معمولا سعی می کنند با افراد غریبه بصورت تلفنی صحبت نکنند، چونکه افراد غریبه به احتمال زیاد فکر می کنند که یک خانم پشت تلفن در حال صحبت است.

چند وقت پیش آقا یا شاید هم خانمی به تلفن همراه من زنگ زد و گفت برای امور خیره و تکمیل جهیزیه در حال جمع کردن مبلغ هستم، از اونجا که صداشون چیزی بین صدای مرد و زن بود به خودم اجازه ندادم که بهشون بگم، “سرکار خانم میشه فامیلی شریفتون رو بفرمایید؟” چون اگر ایشون آقا بودند و من بهشون لقب سرکار خانم می دادم به احتمال زیاد ناراحت می شدند، بنابراین چون شک داشتم شخصی که در پشت تلفن هست، آقاست یا خانم، فقط ازشون پرسیدم “می تونم نام و فامیلی شریفتون رو بدونم؟”

وقتی که خودشون رو معرفی کردند متوجه شدم که ایشون آقا هستند و به خودم گفتم که خدا رو شکر که بهشون نگفتم سرکار خانم… ، چون به احتمال زیاد وقتی یک آقا رو خانم خطاب می کنیم باعث ناراحتیش میشیم.


کم شدن اعتماد به نفس:

و کم شدن اعتماد به نفس برای مردانی که صدای زیر و زنانه دارند یکی از مسائل مهم این افراد هست.

دوستی داشتم که بخاطر داشتن صدای زنانه و زیر ، به کلی اعتماد به نفسش رو از دست داده بود و نمی توانست که هیچ کاری رو درست انجام بده.

 

پیشنهاد می کنم نگاهی به این مقاله بیاندازید: اعتماد به نفس چیست و اعتماد به نفس در سخنوری

 

پیشنهاد می کنم به این رادیو بیان گوش دهید: چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

اما به هر حال این مسائل برای مردانی که صدای زیر و زنانه داشته باشند بصورت کم یا زیاد وجود داره.

ولی خبر خوب اینکه ما می توانیم با یکسری از تمرینات می توانیم صدایی بم و کلفت داشته باشیم.


چه صدایی خوب است؟ صدای بم و کلفت یا صدای زیر و نازک؟

جواب دادن به این سوال که صدای خوب، صدایی بم و کلفت هست یا صدای زیر و نازک، اصلا درست نیست، من در پاسخ به این سوال خدمتتون عرض می کنم که اصلا صدای خوب یا صدای بد وجود ندارد، این صدای مناسبِ هر شخص است که مهم است و اهمیت دارد.

دقیقا مثل خاطره ای که ابتدای این مقاله خدمتتون عرض کردم. صدای زیر و نازک اصلا مناسب یک آقا با اون هیبت و هیکل نیست و یا برعکس، داشتن یک صدای کلفت و مردانه برای یک خانم ظریف اصلا مناسب نیست.

بنابراین صدایی خوب است که متناسب با اون فرد باشه و خوبه که هر شخصی بهترین صدای متناسب با خودش را داشته باشد.

در ادامه راهکارها و تکنیک هایی رو خدخمتتون عرض می کنم که می تونید با تمرین کردن، صدای نازک و زیر خودتون رو به صدایی کلفت و بم تبدیل کنید، البته بدیهی هست که این تمرینات مختص به آقایان است، اما اگر خانمی صدای خیلی زیر و نازکی دارد هم می تواند این تمرینات را انجام دهد تا صدایش از حد خیلی نازک به یک صدای متعادل زنانه ای برسد.


گام اول برای داشتن صدای بم و کلفت : تقویت گوش ها و موثر گوش دادن است

به احتمال زیاد این جمله رو از موسیقی دان ها و افرادی که در مسابقات خوانندگی بعنوان هیئت ژوری هستند شنیدید که می گویند:

شما گوشتون ضعیفه یا شما گوش موسیقیایی ندارید

این دقیقا به این معنیه که این افراد نمی توانند یکسری نُت ها و آکوردها رو شناسایی کنند و همینطور نمی توانند که زیر یا بم بودن صداییرو به خوبی متوجه بشند.

البته داشتن یک گوش تربیت شده برای موسیقی کاری نیست که یکی دو ماهه انجام بشه و حقیقتش اینه که ما هم برای اینکه صدای بم و کلفتی داشته باشیم نیاز به داشتن یک همچین گوشی نداریم.

برای تقویت گوش هامون و موثر گوش دادن فقط کافیه که به نُت های موسیقی یا صداهایی که می شنویم دقیق تر بشیم، این دقتِ ما و متوجه شدنِ ریتم و زیر و بمی هر صدایی در طی زمان باعث تقویت گوش ما میشه.

منبع: سایت آموزش سخنرانی و فن بیان

برگرفته از نوشته: چگونه صدای کلفت و مردانه داشته باشیم

 

  • vip live

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی