زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۷
آذر

رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی

رفع خجالتی بودن و کم حرفی و کم رویی یکی از مواردی هست که اکثر افراد با اون مواجهه هستند و در بیشتر موارد نمی توانند که یک ارتباط موثر و خوب با اطرافینشان برقرار کنند.

رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی

خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی دقیقا نقطه مقابل پُر رویی و پُر حرفی است.

خیلی وقت ها نیاز هست ما در جمعی صحبت کنیم، اما به خاطر خجالتی بودن و کم حرف بودنمان نمی توانیم مواردی رو که باید مطرح کنیم و فرصت های خیلی زیادی رو از دست می دهیم.

در مورد رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی مشاوره هایی داشتم که واقعاً خاطرات تلخی رو  می شنویدم.

 

۲۰
آذر

از اونجا که افراد شاغل بیشترِ وقت خودشون رو در خارج از منزل و در محیط کار سپری می کنند، دانستن نحوه رفتار با همکاران در محیط کار و نحوه برخورد با مشکلات و مسائلی که در محیط کار به وجود می آید میآید یکی از الزماتِ دانستنی بر هر فرد شاغل به شمار میآد.

نحوه رفتار با همکاران در محیط کار، نحوه برخورد با شوخی همکاران در محیط کار، نحوه لباس پوشیدن در محیط کار و یا نحوه برخورد با مسائل و مشکلاتی که در محیط کار به وجود میآد، آیتم هایی هستند که هر شخص حرفه ای باید از اونها اطلاع داشته باشه و این موارد رو در محیط کارش به کار بگیره.

تحقیق جالبی در مرکز تجاری و بازرگانی هاروارد انجام شده که بیان می کنه،

اشخاص بیشتر تمایل دارند با شخصی که در کارش ماهر نیست اما آدم دوست داشتی هست کار کنند، و بالعکس اشخاص ترجیح نمی دهند که با فرد ماهر و خبره که هیچ موارد مثبت شخصیتی نداره کار کنند.


۱۳
آذر

داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران

داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران یکی از ضروری ترین مهارت هایی هست که ما در طول زندگی باید به آن دست پیدا کنیم.

در دنیایی که ما در اون زندگی می کنیم، داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران خیلی خیلی بیشتر از موارد دیگه می تونه ما رو به رسیدن به اهداف، آرامش، رضایت از زندگی و … نزدیک تر کنه.

۱۱
آذر

چگونه با تلفن مکالمه خوبی داشته باشیم

در چندین سال گذشته که شبکه های تلفنی و مخابراتی رشد چشمگیری داشته اند، استفاده از تلفن و موبایل برای برقراری ارتباط خیلی بیشتر شده، اما شاید کمتر کسی به این موضوع پرداخته باشه که چگونه با تلفن مکالمه خوبی داشته باشیم.

با وجود این رشد چشمگیر و استفاده روزافزون ما از تلفن، دانستن آداب مکالمه با تلفن نیز احساس می شود.

چگونه با تلفن مکالمه خوبی داشته باشیم

اگر ما ندانیم با شخصی که پای تلفن هست چگونه صحبت کنیم و یکسری آداب مکالمه با تلفن رو رعایت نکنیم مطمئناً نمی تونیم مکالمه تلفنی خوب و اثر بخشی داشته باشیم.

۱۰
آذر

اعتماد به نفس چیست و اعتماد به نفس در سخنرانی

خیلی وقت ها پیش اومده که میگن، فلانی اعتماد به نفس داره، یا فلانی خیلی اعتماد به نفسش بالا ست. اما وقتی از کسی بپرسیم اعتماد به نفس چیست جواب خوب و واضحی نمی تونه بیان کنه.اعتماد به نفس چیست و اعتماد به نفس در سخنرانی

اعتماد به نفس در سخنرانی هم مثل اعتماد به نفس در خیلی از کارها می تونه به بهتر انجام شدن اون کار کمک بسیار زیادی کنه. داشتن اعتماد به نفس در سخنرانی به احتمال خیلی زیاد می تونه باعث به وجود آمدن موقعیت های خوب برای ما بشه. البته به شرط اینکه این اعتماد به نفس کاذب نباشه.

۰۳
آذر

در سخنرانی چه بگوییم و چه موضوعی انتخاب کنیم

در سخنرانی چه بگوییم و چه موضوعی انتخاب کنیم، مبحثی است که خیلی از سخنرانان و یا افرادی که قصد ارائه مطلبی در جمعی دارند باهاش درگیر هستند.

قطعاً انتخاب موضوع و محتویاتی که قرار است ارائه شود اجزاء اصلی یک سخنرانی هستند که باید بهش توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتونیم سخنرانی و ارائه موفقی انجام دهیم.

در این مقاله قصد دارم تجربیات و دانش علمی خودم رو در این زمینه با شما به اشتراک بگذارم.

۰۲
آذر

ارتباط چشمی موثر

چشم های ما واضح تر از صحبت هامون با دیگران ارتباط برقرار می کنه و با افراد حرف میزنند. ارتباط چشمی موثر است که بتونه حقیقت و صداقتِ درونِ ما رو به دیگران نشون بده. البته قرار نیست که چشم های ما نقش بازی کنند. باید دقیقاً همون چیزی که از وجود ما ساطع می شه رو از خودش بروز بده.

ارتباط چشمی موثر

چشم های ما به صحبت های ما اعتبار و احساس می بخشند. اینکه آیا شنونده حرف های ما را باور می کنه یا نه بخش زیادیش به چشم های ما بستگی داره.