زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

چگونه ارتباط چشمی موثری برقرار کنیم

سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۷ ق.ظ

ارتباط چشمی موثر

چشم های ما واضح تر از صحبت هامون با دیگران ارتباط برقرار می کنه و با افراد حرف میزنند. ارتباط چشمی موثر است که بتونه حقیقت و صداقتِ درونِ ما رو به دیگران نشون بده. البته قرار نیست که چشم های ما نقش بازی کنند. باید دقیقاً همون چیزی که از وجود ما ساطع می شه رو از خودش بروز بده.

ارتباط چشمی موثر

چشم های ما به صحبت های ما اعتبار و احساس می بخشند. اینکه آیا شنونده حرف های ما را باور می کنه یا نه بخش زیادیش به چشم های ما بستگی داره.

 

دقت کردید وقتی داریم با کسی صحبت می کنیم و اون طرف بهمون نگاه نمی کنه چه احساس بدی پیدا می کنیم؟ مخصوصا ً زمانی که طرفِ مقابل اصلاً حواسش به ما نباشه و همش این ور و انورو نگاه کنه. واقعاً حس بدیه.

بنابراین اگر میخواهید بدونید که چجوری میشه ارتباط چشمی موثر ی برقرار کرد، خوب چشم هاتون رو باز کنید به فاکتورهایی که در ادامه این مقاله عنوان میشه توجه کنید.


ارتباط چشمی موثر : ارتباط چشمی پیوسته برقرار کنیم

 زمانی که در گفتگوهای دو نفره یا چند نفره در حال صحبت هستیم، خیلی خوبِ که به همه افرادِ اون جمع نگاه های پیوسته ای داشته باشیم. البته منظورم این نیست که به طرف خیره بشیم و بهش زل بزنیم، اینکه بخواهیم پلک بزنیم و یا گهگاهی به اطراف نگاه کنیم یک امرِ طبیعی هست.

دوستی داشتم که وقتی می خواست صحبت کنه و یا اینکه وقتی من باهاش صحبت می کردم همه جا رو نگاه می کرد، علا به من. ازش پرسیدم چرا اصلاً به من نگاه نمی کنی. بهم گفت اینجوری عادت کردم. 😐

این عادت اصلاً عادت خوبی نیست. این عادت واقعاً مخربِ، هم شخصیت طرفِ مقابل رو تخریب می کنه (چون با این کار، شخصی که مقابل ما هست و در حال صحبت کردنِ فکر میکنه ما اصلاً توجهی به حرف هاش نداریم و کلاً هیچ اهمیتی به این شخص نمیدیم) و هم شخصیت خودِ آدم رو خراب می کنه و باعث می شه که اعتبار و محبوبیتـش بین افراد پایین بیاد.


 

ارتباط چشمی موثر : نگاه صادقانه

بهترین نوع نگاه در روابط حرفه ای و یا در روابط با دوستان نگاه صادقانه است که چهره واقعی و درون انسان رو نشون میده، هر چقدر باطن زیباتری داشته باشیم این نوع نگاه به زیبایی بیانش می کنه.

9

 

منبع: سایت آموزش سخنرانی ، سخنوری و فن بیان

برگرفته از نوشته:  چگونه ارتباط چشمی موثری داشته باشیم

نظرات  (۱)

  • رژیم لاغری شکم و پهلو
  • بهترین نوع نگاه در روابط حرفه ای و یا در روابط با دوستان نگاه صادقانه است که چهره واقعی و درون انسان رو نشون میده، هر چقدر باطن زیباتری داشته باشیم این نوع نگاه به زیبایی بیانش می کنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی