زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

زندگی وی آی پی

برای ساختن زندگی عالی

چگونه خوب صحبت کنیم و فن بیان قوی داشته باشیم

شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۴۰ ب.ظ

بررسی انواع مدل های بیانی : چگونه خوب صحبت کنیم و فن بیان قوی داشته باشیم

به بررسی چهار مدل برای بیانِ این مورد بپردازیم تا ببینیم چگونه خوب صحبت کنیم و فن بیان قوی داشته باشیم تا بتونیم درخواست خودمون رو مطرح کینم:

  • مدل خشونت آمیز: ببین امیر، من الان تو ی مخمصه گیر افتادم. تو باید به من کمک کنی تا سریع این کار رو تموم کنم. به من نگو که الان گرفتار انجام کار دیگه‌ای هستی، این بهانه واقعاً برام قابل قبول نیست. پس بشین اینجا تا برات کاری رو که باید انجامش بدی رو بگم.

  • مدل ناقاطعانه: سلام امیر جان، حالت خوبه. امیر من اصلا ً نمیخام برات زحمت درست کنم. میدونم که خیلی گرفتاری. حقیقتش کارِ سنگینی به من محول شده. شاید فرصت داشته باشی کمی به من کمک کنی. البته اگه نمی خوای این کارو بکنی هم اصلا ً اشکالی نداره‌هااااا.

  • مدل طلبکارانه: امیر، میدونم که تو آدمی نیستی که بخای به خاطر بقیه خودت رو به زحمت بندازی. شوخی کردم بابا ناراحت نشو. هفته گذشته یادته تو دردسر افتادی من بهت کمک کردم؟ خوب، الان من به کمکت نیاز دارم. البته نگران نباش، کاری که ازت میخام خیلی هم سخت نیست.

  • مدل قاطعانه: امیر، به من ی کار مهمی محول شده که باید یک هفته‌ای انجامش بدم. ممنون میشم اگه بتونی کمکم کنی چون بخشی از این کار دقیقا ً تجربه و تخصص شمارو لازم داره. میخواهم ازت خواهش کنم اگه تمایل داری امروز بعد از ظهر چند دقیقه وقتت رو به من بدی تا باهم در موردش صحبت کنیم.

منبع: سایت آموزش سخنرانی و فن بیان

برگرفته از نوشته: چگونه خوب صحبت کنیم و فن بیان قوی داشته باشیم

  • vip live

نظرات  (۲)

ممنون مطلب خوبی بود... تـــــــبـــــــادل مـــــــیـــــــکـــــــنی؟ اگه آره منو با اسم 7ILife لینک کن بعد بهم اطلاع بده تا لینکت کنم ^_^
پاسخ:
بله با کمال میل
سلام
مورد خوبی رو مطرح کردید.
مدل قاطعانه می‌تونه جلوی خیلی از سوءتفاهم‌ها رو بگیره و جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نزاره.
ممنون از مطلب خوب و مفیدتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی